Rekabet Stratejileri ve Pazar Performansı: Girişimcilik Yöneliminin COVID-19 Döneminde Aracılık Rolü
DOI:
https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.115Anahtar Kelimeler:
Girişimcilik Odaklılık, Rekabet Stratejileri, İşletme PerformansıÖzet
Kovid-19 pandemisi başta sağlık olmak üzere birçok alanda krize neden olan ekonomik ve sosyal bir krizdir. Çalışmamızda Kovid-19 pandemisi sırasında rekabet stratejileri ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın aracılık rolü incelenmektedir. ISO 500 listesinde yer alan 137 firmadan toplanan anketlerle yapılan çalışmanın analizleri SPSS 20.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında işletmelerin maliyet liderliği ve farklılaşma stratejileri ile pazar performansı arasındaki ilişki kanıtlanmıştır. Rekabet stratejileri ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın aracılık rolü incelenmiş, farklılaşma stratejisi ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın kısmi etkisi kanıtlanmış ancak maliyet liderliği ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın herhangi bir etkisinin olmadığı ortaya konmuştur. Çalışma bulguları, işletmelerin yürüttüğü rekabet stratejilerinin Kovid-19 pandemi dönemindeki belirsizlik ortamında pazar performansını nasıl etkilediği ve bu ortamda girişimcilik odaklılığın rolü konusunda alana katkı sunmaktadır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Ayşegül Eryılmaz Kıralı, Songül Zehir, Reha Özder
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Makalelerin yayıma kabul edilmesi durumunda ticari amaç da dahil olmak üzere ve aynı lisansı kullanmak şartıyla, çalışmanın başka çalışmalarla birleştirilmesi, çalışmanın üzerine yeni bir çalışma yapılması ya da farklı düzenlemeler yapılmasına izin verilir.
İbn Haldun Çalışmaları Dergisi'nde yayınlanan çalışmaların telif hakları yazarına aittir. Yazarlar çalışmalarını çoğaltmak ve yaymakta özgürdür.