Rekabet Stratejileri ve Pazar Performansı: Girişimcilik Yöneliminin COVID-19 Döneminde Aracılık Rolü

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.115

Anahtar Kelimeler:

Girişimcilik Odaklılık, Rekabet Stratejileri, İşletme Performansı

Özet

Kovid-19 pandemisi başta sağlık olmak üzere birçok alanda krize neden olan ekonomik ve sosyal bir krizdir. Çalışmamızda Kovid-19 pandemisi sırasında rekabet stratejileri ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın aracılık rolü incelenmektedir. ISO 500 listesinde yer alan 137 firmadan toplanan anketlerle yapılan çalışmanın analizleri SPSS 20.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında işletmelerin maliyet liderliği ve farklılaşma stratejileri ile pazar performansı arasındaki ilişki kanıtlanmıştır. Rekabet stratejileri ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın aracılık rolü incelenmiş, farklılaşma stratejisi ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın kısmi etkisi kanıtlanmış ancak maliyet liderliği ile pazar performansı arasındaki ilişkide girişimcilik odaklılığın herhangi bir etkisinin olmadığı ortaya konmuştur. Çalışma bulguları, işletmelerin yürüttüğü rekabet stratejilerinin Kovid-19 pandemi dönemindeki belirsizlik ortamında pazar performansını nasıl etkilediği ve bu ortamda girişimcilik odaklılığın rolü konusunda alana katkı sunmaktadır.

Yayınlanmış

30.10.2023

Nasıl Atıf Yapılır

Eryılmaz Kıralı, A., Zehir, S., & Özder, R. (2023). Rekabet Stratejileri ve Pazar Performansı: Girişimcilik Yöneliminin COVID-19 Döneminde Aracılık Rolü. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 9(1), 1–22. https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.115

Sayı

Bölüm

Makaleler