Evrensel Tasarım İlkeleri ve IMS Standartları Kapsamında Canvas LMS'in Değerlendirilmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.105

Anahtar Kelimeler:

Canvas LMS, Evrensel Tasarım İlkeleri, IMS Standartları, Teknoloji-Destekli Öğretim, Dijital Öğrenme

Özet

Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri (ETİ, en: UDL), yetenekleri veya engelleri ne olursa olsun öğrenmeyi tüm bireyler için erişilebilir kılmayı amaçlayan bir eğitim çerçevesidir. Bu çerçeve, eğitim materyalleri ve ortamlarının geniş bir öğrenci yelpazesi düşünülerek tasarlanarak daha kapsayıcı ve etkili öğrenme deneyimlerinin yaratılabileceği ilkesine dayanmaktadır. ETİ'nin önemli bir yönü, esnek ve uyarlanabilir öğrenme materyalleri ve ortamları yaratmak için teknolojinin, özellikle e-öğrenmenin kullanılmasıdır. E-öğrenme ile öğrenciler ders materyallerine erişebilir ve çevrimiçi etkinliklere ve tartışmalara kendi hızlarında ve kendileri için en uygun şekilde katılabilir. Bu, ders içeriğini engelli öğrenciler için daha erişilebilir hale getirmek için metin okuma araçlarının, video altyazılarının ve diğeryardımcı teknolojilerin kullanılmasını içerebilir. ETİ aynı zamanda öğrencilere farklı ortamlar (metin, resim, video ve ses gibi) ve birden çok ifade yöntemi (yazma, konuşma, çizim veya sunum) tasarlanmasında da rehberlik etmektedir. Bu, öğrencilerin kendileri için en uygun öğrenme yaklaşımlarını seçmelerine olanak tanır ve tüm öğrencilerin öğrenmek ve başarılı olmak için eşit fırsatlara sahip olmasını sağlamaya yardımcı olur. Bu makalede, ETİ ilkelerini ve e-öğrenme aracı uygulaması için IMS Küresel Standartlarını dikkate alarak Canvas öğrenme yönetim sisteminin bir değerlendirmesi sunulmaktadır.

Yayınlanmış

02.03.2023

Nasıl Atıf Yapılır

Bulut, M. A. (2023). Evrensel Tasarım İlkeleri ve IMS Standartları Kapsamında Canvas LMS'in Değerlendirilmesi. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 8(1), 57–62. https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.105

Sayı

Bölüm

Makaleler