Sanat Pazarının Değişen Yüzü: Halduni Yaklaşım

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36657/ihcd.2020.66

Keywords:

Sanal Gerçeklik, VR Sanat, Dijital Korsanlık

Abstract

Gerçekliğin boyutunun artarak simüle edilmesi sanat pazarına hizmet sağlama yöntemlerinde büyük bir değişime neden olmaktadır. Pazarın teknolojiye bağımlılığı, sanat eserlerinin üretilmesi, erişilmesi ve “tüketilmesi” yollarını değiştirmektedir. Bu durum hem araştırmacılar hem de bunu icra edenler piyasanın yeni bölgelere genişlemesine yardımcı olmak için sanal gerçekliği kullanmanın doğasını, kapsamını ve potansiyellerini araştırıyorlar. Mevcut literatüre dayanarak ve metinsel tanımlayıcı analiz yöntemini kullanan bu makale sanat pazarının çağdaş pazarlama modellerini, bugün farklı pazarlama sonuçlarını anlamada hâlâ geçerli olan kavramlarda ve temel iktisadın tarihsel gelişiminde oynadığı önemli kavramsal ve öncü rol nedeniyle, İbn Haldun'un ekonomi düşüncesi ile ilişkilendirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca VR pazarının, siber suçlar ve dijital korsanlık tehditlerini göz önünde bulundurarak, sanatın sunulma ve korunma biçiminde daha yüksek bir ahlak düzeyini garanti edip etmeyeceğini inceler.

Published

2020-01-30

How to Cite

Jarrar, Y. (2020). Sanat Pazarının Değişen Yüzü: Halduni Yaklaşım. Journal of Ibn Haldun Studies, 5(1), 69–82. https://doi.org/10.36657/ihcd.2020.66

Issue

Section

Articles