Sanat Pazarının Değişen Yüzü: Halduni Yaklaşım
DOI:
https://doi.org/10.36657/ihcd.2020.66Keywords:
Sanal Gerçeklik, VR Sanat, Dijital KorsanlıkAbstract
Gerçekliğin boyutunun artarak simüle edilmesi sanat pazarına hizmet sağlama yöntemlerinde büyük bir değişime neden olmaktadır. Pazarın teknolojiye bağımlılığı, sanat eserlerinin üretilmesi, erişilmesi ve “tüketilmesi” yollarını değiştirmektedir. Bu durum hem araştırmacılar hem de bunu icra edenler piyasanın yeni bölgelere genişlemesine yardımcı olmak için sanal gerçekliği kullanmanın doğasını, kapsamını ve potansiyellerini araştırıyorlar. Mevcut literatüre dayanarak ve metinsel tanımlayıcı analiz yöntemini kullanan bu makale sanat pazarının çağdaş pazarlama modellerini, bugün farklı pazarlama sonuçlarını anlamada hâlâ geçerli olan kavramlarda ve temel iktisadın tarihsel gelişiminde oynadığı önemli kavramsal ve öncü rol nedeniyle, İbn Haldun'un ekonomi düşüncesi ile ilişkilendirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca VR pazarının, siber suçlar ve dijital korsanlık tehditlerini göz önünde bulundurarak, sanatın sunulma ve korunma biçiminde daha yüksek bir ahlak düzeyini garanti edip etmeyeceğini inceler.Downloads
Published
2020-01-30
How to Cite
Jarrar, Y. (2020). Sanat Pazarının Değişen Yüzü: Halduni Yaklaşım. Journal of Ibn Haldun Studies, 5(1), 69–82. https://doi.org/10.36657/ihcd.2020.66
Issue
Section
Articles
License
In case an article is accepted for publication it is allowed to combine the article with other researches, to conduct a new research on the article or to make different arrangements on condition that the same license is used including the commercial purpose.
As an author of an article published in Journal of Ibn Haldun Studies you retain the copyright of your article and you are free to reproduce and disseminate your work.