Ahmedi Hani Anadolu Lisesinde Öğretmenler Arasında Okul İklim Algısı

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.125

Anahtar Kelimeler:

İklim Algısı, Lise, Okul İklimi, Öğretmen

Özet

Bu çalışmada, Diyarbakır Ahmedi Hani Anadolu Lisesi’nde görev yapan öğretmenler arasında okul iklimi algısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla tesadüfi yöntemlerle ve gönüllülük esaslı seçilen 30 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Görüşme formunda 7 farklı görüşme sorusu sorularak; öğretmenler arasında okul iklim algısı, öğretmenlerin okul yönetimi, meslektaşları, öğrenciler ve velilerle olan ilişkileri ve okul müdürünün tutumlarına dair görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile yorumlanmıştır.

İndir

Yayınlanmış

30.07.2024

Nasıl Atıf Yapılır

Demir, M. Z., Deniz, Özgür, & İnan Demir, Ümmühan S. (2024). Ahmedi Hani Anadolu Lisesinde Öğretmenler Arasında Okul İklim Algısı. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 9(2), 193–210. https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.125

Sayı

Bölüm

Makaleler