Dijital Çağda Gelişmekte Olan Ülkelerde Medya Çalışanlarının Hile Algısı ve Etiğe Bakış Açısı: Türkiye'den Kanıtlar

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.124

Anahtar Kelimeler:

Hile Algısı, Etik, COSO İç Kontrol Modeli, İç Denetim, Medya

Özet

Çalışmanın amacı, Türkiye'nin önde gelen kurumsal bir yazılı/işitsel/görsel medya şirketi örneği üzerinden medya çalışanlarının hile algısı ve etiğe bakışları ile demografik özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını incelemektir. Metodolojik olarak veriler anket yöntemiyle toplandı ve SPSS-22 ile analiz edildi. Anket, farklı departmanları ve pozisyonları yansıtan 202 çalışana uygulandı. Araştırmada katılımcıların yaş, eğitim düzeyi, deneyim yılı, pozisyon gibi demografik özellikleri ile hile algısı ve etiğe bakışları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıktı. Ayrıca kadın çalışanların hile algısı ve etiğe bakış açıları ile erkeklerin bakış açıları arasında cinsiyet kriteri açısından önemli farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır. İstatistiksel anlamlılık ve puanlamada, kadınların duyarlılığının erkeklerden daha yüksek olduğu belirlendi. Bir başka deyişle, kadın katılımcıların erkeklere kıyasla hile ve etik değerlere karşı daha duyarlı oldukları ortaya çıktı. Sonuçlar, literatürdeki bazı çalışmalarla da uyumludur. Araştırma 202 çalışanın algılarıyla sınırlı olduğundan, daha genel verilere ulaşmak için daha fazla sayıda farklı medya çalışanıyla çalışmaların yapılması önerilmiştir.

Yayınlanmış

30.07.2024

Nasıl Atıf Yapılır

Aksoy, T., & Denkdemir, A. T. (2024). Dijital Çağda Gelişmekte Olan Ülkelerde Medya Çalışanlarının Hile Algısı ve Etiğe Bakış Açısı: Türkiye'den Kanıtlar. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 9(2), 161–191. https://doi.org/10.36657/ihcd.2024.124

Sayı

Bölüm

Makaleler