İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Yalnızlık

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.111

Anahtar Kelimeler:

Bağımlılık, Dijital Oyun Bağımlılığı, Yalnızlık, İlkokul Öğrencileri, Ortaokul Öğrencileri

Özet

Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler, teknolojik cihazların artan üretimi ve yaygınlaşması, dijital cihazlara erişimi kolaylaştırmıştır. Artık günlük yaşamın birçok alanında vazgeçilmez haline gelen dijital araçların eğlence alanında da aynı konuma geldiği söylenebilir. Dijital oyunlar günümüzde yaygın bir şekilde her yaş grubundaki insan tarafından oynanmaktadır. Ancak ilkokul ve ortaokul çağındaki öğrenciler bu oyunların ilk sırada gelen tüketicileri arasındadır. Dijital oyunların bağımlılık yapma potansiyeli ise yapılan çalışmalar tarafından ortaya konulmuştur. Dijital oyun bağımlılığının, birçok problemin yanında yalnızlığa yol açabileceği bilinmektedir. Bu çalışma, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ve yalnızlık arasındaki ilişki ile ilgili yapılan çalışmaları incelemek ve konuyu genel hatlarıyla tartışmak amacıyla yapılmıştır. Dijital oyun bağımlılığının tanımı ve kriterleri, etiyolojisi, kız ve erkek öğrenciler arasındaki farklılıklar, yalnızlık, koruyucu faktörler ve risk faktörleri güncel araştırmalar ışığında tartışılmış ve ailelere öneriler sunulmuştur. Konuyla ilgili araştırmaların incelenmesi sonucunda dijital oyun bağımlısı olan ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

İndir

Yayınlanmış

03.07.2023

Nasıl Atıf Yapılır

Erden, E., & Bulut, S. (2023). İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Yalnızlık. İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 8(2), 127–138. https://doi.org/10.36657/ihcd.2023.111

Sayı

Bölüm

Makaleler